czwartek, 15 stycznia 2015

Shinodowe recenzje #1: "Alicja w krainie zombi"






Tytuł: "Alicja w krainie zombi"
Seria: "Kroniki Białego Królika"
Tom: 1
Autor: Gena Showalter
Wydawnictwo: Mira
Gatunek: Literatura młodzieżowa, fantasy
Data premiery: 11 września 2013
Liczba stron: 512














"Żałuję, że nie mogę cofnąć się w czasie i postąpić inaczej w wielu sprawach. Powiedziałabym swojej siostrze: nie. Nigdy nie błagałabym matki, by porozmawiała z ojcem. Zasznurowałabym usta i przełknęła te nienawistne słowa. Albo chociaż uściskałabym siostrę, mamę i tatę po raz ostatni. Powiedziałabym, że ich kocham. Żałuję... tak, żałuję.


Jej ojciec miał rację. Potwory istnieją...



By pomścić śmierć rodziny, Alicja musi się nauczyć, jak walczyć z zombi.



Nie spocznie, dopóki nie odeśle każdego żywego trupa z powrotem do grobu. Na zawsze." tekst z okładki



Alicja Bell to z pozoru normalna nastolatka. Jednak to tylko i wyłącznie pozory. Jej ojciec wierzy w potwory, a dokładniej zombi przez co Alicja nie może prowadzić normalnego życia. Chyba każdy pomyślałby, że to po prostu świr, prawda? Ali też tak myśli dopóki cała jej rodzina nie ginie w wypadku samochodowym. Jest zmuszona zakończyć stare życie i zacząć nowe. Prawdziwe.

W książce możemy zauważyć jak główna bohaterka przemienia się z załamanej dziewczyny w twardą babkę. Poznaje nowych ludzi, tych dobrych i tych złych, ale przeważają dobrzy.

Jestem wielką fanką tej książki. Jeszcze nigdy nie natrafiłam na coś tak wspaniałego. Kiedy planowałam zakup pomyślałam, że to kolejna alternatywna wersja "Alicji w krainie czarów" jednak nie ma z nią nic wspólnego poza imieniem postaci pierwszoplanowej i to mnie bardzo mile zaskoczyło. Jednak są dwa minusy. SPOILER 1.Książka zalatuję mi trochę "Darami Anioła" Cassandry Clare 2.To kolejna książka, w której główna bohaterka zupełnie niespodziewanie zakochuje się w jednym z najpopularniejszych gości w szkole, a on ją zauważa. To naprawdę staję się nudne. MOŻESZ CZYTAĆ DALEJ Nie licząc tego "Alicja w krainie zombi" to książka warta polecenia, a pani Showalter wykonała kawał dobrej roboty. Właśnie zamówiłam drugą część i  nie mogę się doczekać kiedy ją dostanę!


"Dlaczego nie miałbym tańczyć?...Bo uważasz,że to głupie?...Coś,co pozwala chłopakowi dotykać wszędzie dziewczyny, nie jest głupie. To genialne."

Skrócić ich o głowę!




Ogólna ocena: 9/10

Chcesz wiedzieć coś jeszcze na temat tej książki? Napisz w komentarzu, a ja odpowiem. :)

Zobacz też:

2 komentarze:

  1. Ciekawa recenzja, książka też wydaję się być interesująca. Myślę, że po nią sięgnę, mimo spoileru numer dwa - choć przysięgam nienawidzę tego, jednak można się poświęcić, prawda?

    Czekam na kolejną recenzję xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Spoilerem nr 1 zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :D Fajna recenzja tylko trochę krótka, chętnie przeczytałabym więcej.
    Zapraszam do mnie:) Błagam nie licz tego jako spam :D
    http://podrozemiedzyksiazkowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń